Elvis, uit eten, zwemmen en ziek - Reisverslag uit Český Krumlov, Tsjechische Republiek van Suzanne Nobel - WaarBenJij.nu Elvis, uit eten, zwemmen en ziek - Reisverslag uit Český Krumlov, Tsjechische Republiek van Suzanne Nobel - WaarBenJij.nu

Elvis, uit eten, zwemmen en ziek

Door: Suus

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

09 Augustus 2015 | Tsjechische Republiek, Český Krumlov

We zijn 3 dagen geleden vertrokken vanuit eerdergenoemde camping en hebben een autorit "ondergaan" ( dat dekt al goed de lading) waarbij we de camper uit zweette en voor de lol met z'n allen de Lidl ingingen om af te koelen. Boodschappen doen was bijzaak.
Pas toen we het koud kregen zijn we terug de camper ingegaan.

We staan nu op een fijne kleine Camping in de buurt van Cesky krumlov aan een speeltuintje bij een klein watertje. De camping heeft een zwembad ( buitenbad) waar de kids niet in kunnen staan.
Omdat Fay nog geen diploma heeft moet 1 van ons er altijd bij zijn.
Coco heeft een vriendinnetje, Mirthe, samen spelen ze non-stop bommetje.
Fay heeft meegedaan met een waterpolowedstrijd. Ze ligt diep in het water ondersteund door haar zwembandjes. Ik heb m'n zonnebril alvast opgeborgen voor het geval ze gered moet worden.
Coco staat naast me en kijkt met bewondering naar Fay. En ze legt uit waarom ze niet mee wil doen ( iets met niet van wedstrijden houden en kopje - onder)
Ik vertel dat er soms meer lef voor nodig is om juist niet aan iets mee te doen dan wel mee te doen. Opgelucht kijkt Coco me aan.

Ik wil er niet over zeuren dat het heet is. Ik kan er niet zo goed tegen. ( tegen zeuren en hitte)
Ter illustratie: Ik was de zonnebrand kwijt. Deze vond ik terug in de koelkast.

We zijn uit eten gegaan in het dorpje op loop afstand van de camping. We hadden een fijn plekje in de schaduw, Noé kon wat rondscharrelen en Coco en Fay konden spelen in het parkje tegenover het restaurant.
Maar toch...
We hadden de blauwenplekkencreme moeten meenemen.
We hadden Fay vooraf toch even moeten laten slapen
We hadden 2 pizza's minder kunnen bestellen
We hadden 1 bolletje ijs meer moeten bestellen.
We hadden Fay beter geen wit jurkje kunnen aandoen...
We hadden het toch ook best gezellig

Dennis heeft Noé naar Elvis laten kijken op de iPad. ( dit is volgens hem een belangrijke taak in de muzikale opvoeding). Coco komt er ook nieuwsgierig bij en vraagt waardoor Elvis is doodgegaan. Dennis zegt dat Elvis teveel drank en drugs heeft gebruikt.
Evenlater hoor ik Coco tegen Fay zeggen dat Elvis is doodgegaan omdat hij zich erg druk heeft gemaakt. !!!

We zijn dus uit eten gegaan. En snachts heb ik 1,5 uur nagedacht over waarin ik zou spugen als het nodig mocht zijn.
Dennis voelt zich ook niet zo lekker. Hij heeft heel de nacht pijn in zijn maag gehad.
De volgende ochtend ben ik weer fit. Dennis niet.
Noé werpt als steun ook nog zijn tandenborstel in de wc pot.
De kids maken tekeningen voor Dennis en Coco vraagt hem nog niet dood te gaan.

Telkens zijn we spullen kwijt. We hebben nog maar 1 slipper, 1 zwembandje en zoeken en zoeken.
Totdat ik de oven opentrek. Gevonden! Noé's manier van spelen met de oven.

  • 09 Augustus 2015 - 23:06

    Frank En Hilda:

    Wat een verhaal weer en wat een belevenissen! Leuk om zo mee te leven! En ach, dan te koud, dan te nat en nu heb je eindelijk lekker zonnig weer met zomerse temperaturen is het ook weer niet alles OK. Was dan toch maar naar Noorwegen gegaan..... temperatuur max 15 graden, iets waarvan je nu in de hitte alleen maar kunt dromen! Beterschap en veldrijden en smeren! Nog een week volhouden en dan komen jullie weer terug naar het heerlijk zonnige en warme Nederland! Intussen maar lekker genieten!! Veel liefs van ons ☀️☀️☀️

  • 10 Augustus 2015 - 09:25

    Ank:

    Ik lees je reisverslag en ik voel exact mee wat de hitte met je brein kan doen! Maar ook met je energie! Mijn tropenrooster begint om 6.00 uur met fietsen naar het bakkertje en eindigt om 9.00 uur 's avonds met een duik in het meer. Tussendoor tempo doeloe!!! Zelfs Bonnie kiest voor het koelste plekje in huis; of buiten in de schaduw van wat lage struiken in het koele gras. Ze heeft zelfs geen fut om de wandelaars vrolijk toe te blaffen. Alleen Rob gaat rustig door met het afbouwen van het derde appartement onder het dak. Dat is nu helemaal geisoleerd en houdt de warmte goed buiten.
    Knuffel voor jullie allemaal en veel liefs.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Actief sinds 06 Dec. 2011
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 16243

Voorgaande reizen:

25 Juli 2015 - 15 Augustus 2015

Zomervakantie 2015 Tjechie

04 December 2011 - 04 Maart 2012

Rondreis nieuw zeeland

Landen bezocht: