Zwemmen,zeerobben en zandvliegen - Reisverslag uit Westport, Nieuw Zeeland van Suzanne Nobel - WaarBenJij.nu Zwemmen,zeerobben en zandvliegen - Reisverslag uit Westport, Nieuw Zeeland van Suzanne Nobel - WaarBenJij.nu

Zwemmen,zeerobben en zandvliegen

Door: Suusdencocofay

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

11 December 2011 | Nieuw Zeeland, Westport

Wat leuk alle reacties! Jeetje met lezers moet ik echt op mn spelling gaan letten: we sijn nu dusz 3 dagen verder en zijn vanuit christchurch via de nieuw zeelandse gamma (" jesus den echt never nooit niet dat we zo'n lelijke partytent als zonnescherm gaan gebruiken ookal kostie maar 29 dollar..") naar hanmer springs gereden. Op de camping met mooi uitzicht over het dal de camper tegen de trampoline aan geparkeerd dus de meiden door het dolle. Volgende dag schijnt de zon ( dat deed ie in christchurch niet) en fay roept geiriteerd ' licht uit- licht uit!' en de zonnebril ( dank san en jits) zorgt hiervoor.
We maken een wandeling/ fikse klim naar de top van Conical hill met een mooi uitzichtpunt over het dal. De buggy met fay erin stuitert over de keitjes, en coco wandelt zonder piepen haar eerste echte wandeling. Onderweg paddestoelen zoekend ( de echte rood met witte stippen-heen en weer te wippen) en mos aaiend (lekker zacht).
Zaterdag hebben we de thermale baden bezocht waar hanmer springs om bekend staat en heerlijk gedobbert in water van 35 graden. Omdat de weersvoorspelling nat en fris is rijden we ' s middags richting de andere kant van het eiland ( noord westen v het zuidereiland) want daar schijnt de zon.
De meisjes zingen non- stop sinterklaasliedjes en zijn teleurgesteld als ik vertel dat hij echt terug is naar spanje en door de kerstman word afgewisseld. Coco zingt uit protest stug verder en ik zet mijn troef in: " juf trudy leert de klas nu kerstliedjes" " welke dan?" uhhhhhh, jeempie ik ken er met moeite maar 3..
Saaaaaai! Zegt Coco en ze heeft gelijk.
En daar gaan we weer uit volle borst ' zwarte piet ging uit fietsen."!
's avonds overnachten we in een wildwest dorpje met 1 camping ( mooi want scheelt weer kiezen) Een afthans terrein met beschimmelde caravans op en rij en een rij gepoetste sportauto's ernaast.
We maken kennis met de zandvlieg die vooral dol is op de kuiten van dennis. Hij word plat gebeten en wij vrouwtjes hebben nergens last van.
Vanochtend een prachtige route door de Buller gorge naar de kust gereden, heuvels, bos, beekjes en rotsen.
Eindbesteming westport aan de kust. Je ruikt de zoute zee en voelt waarom het ook wel foul wind word genoemd. Gelukkig staan we beschut.
We bekijken een kolonie zeerobben vanaf een uitkijkpunt. "goed kijken dan zie je er daar 1 met een jonkie en ja het is onhandig dat ze dezelfde kleur hebben als de rotsen"
Tegen de jeuk van de zandvlo beten, maakt dennis op advies van de campingeigenaar, een avondwandeling door de zoute zee. Ik doe de afwas en de kinderen kijken Barbapa op de i pad. Toch nog een beetje als thuis..

  • 11 December 2011 - 07:29

    Nynke :

    ... In een... Je laat ons in spanning achter! ;) maar volgens mij hebben jullie 't daar vreselijk naar jullie zin! Liefs

  • 11 December 2011 - 08:32

    Sander En Jits:

    Wat heerlijk om te lezen wat jullie gedaan hebben en hoe jullie genieten. Met weemoed lees ik jullie verslag. heel veel plezier...
    Liefs

  • 11 December 2011 - 08:38

    Nynke:

    O, je was nog aan 't typen! Hihi! Zo herkenbaar die Sinterklaas liedjes, en terwijl ik het voorlees begint Alyne weer, zie ginds komt de.... Aah!

  • 11 December 2011 - 09:26

    Angela:

    Er is maar 1 woord voor jullie verhalen....JALOERS!!! Wat een HEERLIJKE verhalen!!! Veel plezie maar wwer:-)

  • 11 December 2011 - 10:15

    Frank En Hilda:

    Leuk om op deze manier met jullie mee te reizen en op de hoogte te blijven van jullie belevenissen! Het verbaast mij niets dat die zandvlooien de aanval openen op Dennis' kuiten. Ik heb ze eens gezien.... Nou, dan zou ik als vlo die uitdaging ook aangaan! Jullie zoeken toch de campings op? Je mag toch ook vrij staan in NZ? Lijkt ons erg bijzonder om die robben in hun natuurlijke habitat bezig

  • 11 December 2011 - 10:25

    Frank En Hilda:

    ...te zien! Den, ik zal je wat kerstliedjes sturen, zodat Zwarte Piet eens ergens anders kan gaan fietsen! Ik vertelde mijn collega's van coco's uitspraak dat ze niet meer paste in de huisjes.... allemaal lachen en vertederd. Komt zeker in aanmerking voor de gouden Margriet! Lieve luitjes, mooie tijd en avonturen gewenst! Liefs en knuffels van ons X

  • 11 December 2011 - 13:12

    Jits:

    Een mooi sfeervol liedje voor in de camper.........


    Luidt klokjes klingelingeling,
    luidt klokjes kling.
    Laat de boodschap horen,
    Jezus is geboren.
    Met die blijde klanken,
    willen wij God danken.
    Luidt klokjes klingelingeling,
    Luidt klokjes kling.
    Kling klokjes klingelingeling,
    kling klokjes kling.
    Kerstmis is gekomen,
    met zijn groene bomen
    en in alle landen,
    gaan de kaarsjes branden.
    Kling klokje klingelingeling,
    kling klokje kling.

    ( Leuk verhaal weer Suus, mag ik een foto bestellen van fay met zonnebril ;-) )

    X jits

  • 12 December 2011 - 08:36

    Sander:

    Misschien is alleen het refrein al genoeg. (Veel plezier)

    Dashing trough the snow, in a one-horse open sleigh
    Over fields we go, laughing all the way
    Bells on bob-tail ring, making spirits bright
    What fun it is to ride ans ding A sleighing song tonight

    Jingle bells, Jingle bells, jingle all the way
    O what fun it is to ride in a one horse open sleigh
    Jingle bells, Jingle bells, jingle all the way
    O what fun it is to ride in a one-horse open sleigh

    A day or two ago, I thought I'd take a ride
    Ans soon Miss Fannie Bright was seated by my side
    The horse was lean and lank, misfortune seemed his lot
    He got into a drifted bank, and we - we got upsot

    Refrein


  • 12 December 2011 - 15:28

    Ank En Rob:

    Zijn er dan echt geen flikkerende kerstboompjes voor aan de binnenspiegel te koop in NZ? Beetje kitsch mag toch wel? Hier mijn bijdrage aan jullie kerstrepertoire:

    Twinkel, twinkel, kleine ster, boven in de lucht zo ver,
    zeg mij, zeg mij wat je ziet,
    ik zie lichtjes (kaarsjes,ballen, olifanten enz) 1,2,3,
    Twinkel, twinkel, kleine ster,
    boven in de lucht zover!

    vraagje, zien jullie op de zuiderbreedte dezelfde sterrenstelsels als wij hier?
    knuffel van mij, Ank

  • 15 December 2011 - 08:51

    Esther:

    Ha lief gezin,
    Ook ik geniet van het lezen van jullie belevenissen, zoen Es en Niels)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Westport

Rondreis nieuw zeeland

Recente Reisverslagen:

25 Februari 2012

Backpakken in maleisie

20 Februari 2012

35benik.nu

13 Februari 2012

Zon zee strand

31 Januari 2012

Maori, vulkanen, sterren en opossum

22 Januari 2012

Noordereiland
Suzanne

Actief sinds 06 Dec. 2011
Verslag gelezen: 477
Totaal aantal bezoekers 16269

Voorgaande reizen:

25 Juli 2015 - 15 Augustus 2015

Zomervakantie 2015 Tjechie

04 December 2011 - 04 Maart 2012

Rondreis nieuw zeeland

Landen bezocht: