jeuk is niet leuk ( titelinbreng v dennis) - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Suzanne Nobel - WaarBenJij.nu jeuk is niet leuk ( titelinbreng v dennis) - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Suzanne Nobel - WaarBenJij.nu

jeuk is niet leuk ( titelinbreng v dennis)

Door: Suusdencocofay

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

20 December 2011 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Vandaag staan we op het Zuidereiland op een prachtige camping met uitzicht over de bergen en lake Wanaka bij het gelijknamige plaatsje. De eerste keer dat we 2 nachten op 1 plek staan. Vreemd om, terwijl we toch de tijd hebben, we de rust niet hebben ergens lang te staan. We willen graag weer verder om nog meer moois en nieuws te zien. Ook valt het me mee dat de Kinderen dat wel best vinden. Die zijn blij waar we ook zijn als er maar een speeltuin is.
Af en toe is het wel ietwat zuur dat we in een land waar zoveel gave outdoor activiteiten te doen zijn, wij dan weer aan de rand van een trampoline staan mee te zingen. (Nog steeds sinterklaasliedjes overigens)
Verder zullen Den en ik elkaar afwisselen wanneer we activiteiten willen doen waar de kids te jong voor zijn.
Veel kan ook wel met de kids en zo hebben we eergisteren een wandeling van 1,5 uur heen en 1 uur terug gemaakt naar een gletsjer bij Franz Jozef (jawel... de Franz Josef gletsjer!). Een mooi soort maanlandschap met de gletsjer in de verte waar wij dan met de kinderwagen over heen hobbelen terwijl we worden ingehaald door sportieverlingen compleet met wandeluitrusting, veldflessen en geschikte schoenen. Met onze uitrusting in de vorm van een 2 en 4 jarige doet ons er compleet uit liggen en niet bij horen. Wel glimlacht iedereen vriendelijk. Waarschijnlijk denkend.. Argh wat schattig.. Of argh zie die lui hier treuzelen..
Enniewee we bereiken het eindpunt toch maar mooi dus yess!
Ander voordeel van kinderen is dat de kans groter word dat je bij de lokale huisarts terecht komt.
Zo ook wij, in the middel of nowhere glijd Fay uit in de douche: snee(tje) in het hoofdje: flink bloeden dus hup hup in de wagen en godzijdank is er een medical center op de gletsjer! Met hele lieve dokter wiens man (die we op Rob vinden lijken) een voorstelling geeft met 10 prachtige handpoppen. Hechten blijkt niet nodig en omdat Fay buiten het roepen om van " ik wil geen prikje" niets mankeert rijden we camping-waards.
Aandoenlijk hoe Fay roept dat oma Ankie de snee in haar hoofd moet zien en een kusje moet geven.
Ik ben de avond ietwat van de leg want ook al weet je dat ongelukken erbij horen, het is zo k-u-t om je kind onder je neus een glijder te zien maken op de plavuizen.
Ter afleiding kijken we ' s avonds een aflevering Breaking Bad ( met dank aan Imco voor alle seizoenen)
Dit gaat over een ongeneeslijk zieke scheikundige amerikaan die in een campervan Cristal-meth produceerd. Briljant , vergelijkbaar met Dexter. De afleiding was er maar erna was ik zo bang geworden ( ik ben een peuter als het om spannende series gaat) dat ik stijf als een plank in bed heb gehoord hoe, heus ik hoorde het echt, hele roversbendes rond de camper slopen..

Gisteren hebben we op een prachtig strand ge-wildkampeerd. Hele hoge golven en gierend en brullend met de kids om onze middel in de branding gestaan. Eerst nog vrolijk alle 4 half nakend maar we kwamen er al snel achter dat dit het gebied is van de zandvlieg, en hebben we de lange broeken aangetrokken.
Te laat! Jemig wat jeukt dat enorm. Ik heb gegoogeld op huis tuin en keukenmiddeltjes want de creme van de apotheek werkt teleurstellend slecht. De tanpasta, ui en aloe vera ook..
In de avond komen er meer kampeerders en wij kijken toe hoe die binnen 5 minuten weer hun tentje inpakten om weg te wezen.

Nu staan we van de kust af dus minder vliegjes en helen onze opengekrabte enkels.
Vandaag een relax dag gehouden. Veel trampoline, tekenen, kids geschminkt ( professionele grime, ja-ja) maar onhandig dat ik het niet kan uitstaan dat Coco erbij loopt als een uitgelopen prinsesje (mijn grime hand is ietwat onvast) maar gelukkig, Coco vind het prachtig!

Tot slot: heel leuk de reacties die ik van jullie lees op de verslagen.
Kan niet persoonlijk op jullie reacties reageren duzz: Niels suc6 met je herstel!
Jits en bro: we blijven lol houden om de kadoos, een prinses met een panda masker is helemaal je van-het!
De stickers hangen in hun ' slaapkamer' en de tasjes pimpen het interieur op.
Enige klacht is dat ze jullie zonnebrillen veel mooier vinden dan mijn super verantwoorde polaroid brilletjes.. ( - ;
Pa en ma, den heeft het ballondieren maken gestaakt op veler verzoek..
Hele fijne borrel met elkaar gewenst met kerst! Goed he dat Bo zn zwemdiploma heeft gehaald!
Lief dat julie hem voor zijn verjaardag een spel hebben gegeven namens ons!
Ank en rob, hele goeie tijd in Oostenrijk gewenst!
Ingeborg alias Cicciolina ( ha ha Italiaanse pornoster, je voelt je al goed thuis daar!) zal Craig prachtig staan een gewei. Wij zullen jullie ook missen, fijn idee om te skypen, jullie nemen de laptop mee?
Gaan we er deze keer echt voor, we beloven beterschap! thanks voor overnacht tip klinkt super, gaan we checken!
Angela: wat een super knappe koppies van je meisjes op facebook! Hopelijk jij metut lijf ook de betere kant op!
Gitty, heej ben je ook naar NZ geweest, wist ik niet, jaaaaahhh wat mooi hier!
Hier weer wat leesvoer voor je als je nachtdienst hebt! ( - ;
Nelie, ik neem de camper voor je mee zou jou ook leuk staan!

• 21 December 2011 - 10:41

Riesjart:

met open mond heerlijk alle verslagen gelezen.... wel veel vragen en opmerkingen. Hoe smaakt zo'n Kiwi nu? Ben zó blij dat Dennis is gestopt met de ballondieren maken. Hoe voelt het nu half naakt in de branding met een zwerm zandvliegen achter Den aan?
    Breaking Bad komt in januari op Ned 3 en volgens de kenners misschien nog wel leuker dan Dexter. Hebben jullie ook al een lab in Bert? Afijn nog veel meer vragen maar deze bewaar ik. Mmmm zou wel willen ruilen en geniet!!!!

• 23 December 2011 - 17:51

Sander En Jits :

We hopen dat alles goed gaat en dat jullie geen last hebben gehad van de aardbeving in Christchurch. Voorzichting doen hè!

Wat gaan jullie super snel zeg! Via google maps volgen we jullie mee en kijken we stiekem ook onze eigen foto''s nog een keer. Leuk hoor al die herkenningen! Zelfs het dokterbezoek bracht herinneringen boven, al vinden we het wel jammer dat wij geen poppen voorstelling kregen, tijdens het wachten! Gelukkig dat Fay er goed van af is gekomen! Had ik toch die leuke pleisters in het tasje moeten doen ;-)
    Zijn jullie al in kerst stemming? Al een meet and great met Santa gehad? Hier is het weer vechten om de laatste gourmet schotel in de supermarkt en dat vreemde, onvindbare product uit het recept wat er zo leuk uit zag in het kookboek.
    Genieten jullie dus maar extra van de rust die jullie hopelijk ervaren!
    Liefs Sander en Jits

• 24 December 2011 - 14:36

Bowenro:

Hoi coco en fay, ik heb lekker kerstvakantie! hopelijk hebben jullie ook een leuke (kerst-)vakantie?! ik ben blij voor jullie, dat jullie kunnen spelen in leuke speeltuinen...dat lijkt me heel erg leuk. De foto's aan zee zijn heel mooi. Wat eten jullie daar? Jammer dat we jullie niet deze kerst kunnen zien....Ik mis jullie en wens jullie ook veel plezier!

• 26 December 2011 - 12:39

AngelA:

Oefffff...nog net op tijd;-)....FIJNE KES!!!!! Potverdorie wat ziet het er HEERlijk uit daar zeg:-D

Have fun:-)

• 30 December 2011 - 11:11

Ank En Rob:

Wat een groot contrast met de witte wereld waarin wij nu zitten in Oostenrijk. Jullie aan het strand, Rob is de skileraar met een trits hollandse kids slingerend de pistes af. We kunnen hier het wereldweerbericht volgen en dus ook de regendagen en nederlandse temperaturen in Auckland en Christchurch,
    Maak er een onvergetelijke jaarwisseling van, kus voor jullie allemaal,
    Ank